Support

1. Mitt användarnamn finns inte - eller jag kan inte logga in?

Om du har skrivet in korrekt användarnamn och du får meddelandet "användare existerar inte", kan du ha kommit in på fel sida. MovieStarPlanet har olika sidor för varje land. Kontrollera att du är på rätt sida/rätt land (se lista med de olika länderna här).

2. Jag har glömt mitt lösenord?

Om du har glömt ditt lösenord så ska du klicka på knappen "glömt lösenord" där du loggar in och ett nytt lösenord skickas till dig. Har du ingen e-mailadress knuten till ditt konto måste du kontakta Support. Kom ihåg att du måste skicka med kvitto på ditt inköp av StarCoins eller VIP-medlemskap så att vi kan vara säkra på att det är du som äger användaren.

3. Hur byter jag mitt lösenord?

Klicka på ikonen "inställningar" i det övre högra hörnet för att byta ditt lösenord.

4. Hur byter jag emailadress?

Klicka på ikonen "inställningar" i det övre högra hörnet för att byta emailadress.

5. Hur ändrar jag mitt användarnamn eller min ålder?

Du kan inte byta ditt användarnamn eller din ålder på MovieStarPlanet. Om du skriver fel ålder, radera användaren och öppna en ny. Om ditt användarnamn är detsamma som ditt riktiga namn ska du kontakta supportavdelningen.

6. Hur undviker jag återkommande betalningar (autogiro)?

För att inaktivera återkommande betalningar klicka på VIP/StarCoins logo och gå sedan till "mina betalningar" för att inaktivera betalningarna.

7. Någon annan har tillgång till min profil

Om du inte förvarat ditt lösenord säkert kan någon ha fått tillgång till din profil. Klicka då på knappen "glömt lösenord" där du loggar in och ett nytt lösenord skickas till dig. Byt ditt lösenord direkt. Skulle inte det fungera skicka då ett kvitto från köp av StarCoins eller VIP till Supportavdelningen. Glöm inte att skriva ditt användarnamn.

8. Hur tar jag bort min profil?

Gå till "Hjälp" (frågetecknet) överst i det högra hörnet och klicka sedan på "min användare". Därefter klickar du på "ta bort min användare". Kom ihåg att skriva användarnamnet med rätt stora och små bokstäver. Tänk på att du inte kan få tillbaka en borttagen användare och StarCoins som finns på kontot försvinner.

9. Hur får jag tillbaka min borttagna användare?

Du kan inte återskapa en borttagen användare. Vill du behålla din användare ska du inte ta bort den.

10. Jag kan inte betala med mitt kreditkort?

Se till att din browser tillåter pop-up fönster och försök sedan igen. Du kan också prova att rensa i din internethistoria. Kom ihåg att alltid fråga en förälder eller vårdnadshavare om lov innan du gör några onlinebetalningar.

Tänk på att kontantkort kanske inte fungerar.

11.Sidan laddar inte ordentligt - jag kan inte spela.

Se till att du har den senaste versionen av Adobe Flash Player på din dator:

http://get.adobe.com/flashplayer/otherversions/


Du behöver även ha den nyaste versionen av den webbläsare som du använder.

12. En del saker saknas inne på min användare/profil

Försök gå till ditt rum och klicka på ikonen "redigera mitt rum" där bör du hitta sakerna i listan. Om du saknar ett Husdjur letar du istället på Husdjur hotellet.

13. Jag fick ett "lock number"?

Detta betyder att din dator (IP adress) har blivit avstängd från MovieStarPlanet. Om du tror att detta är ett fel ska du skicka "lock number" till Supportavdelningen tillsammans med en beskrivning av varför du tror att din dator felaktigt stängts av. Kom ihåg att skicka med ditt användarnamn.